Portal Komuniti Informasi Malaysia Terkini
BTCClicks.com Banner
Hello There, Guest! Register Login with Facebook

Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.

Username
  

Password
  





Search Forums

(Advanced Search)

Online Users
There are currently 25 online users.
» 0 Member(s) | 25 Guest(s)

Latest Threads
Spectre.ai Financial Bett...
Forum: CRYPTOCURRENCY - DIGITAL / VIRTUAL CURRENCY
Last Post: WarrenNef
5 hours ago
» Replies: 3
» Views: 149
FirewoodFX - Fastest Grow...
Forum: Forex Brokers
Last Post: arianfx
9 hours ago
» Replies: 1,221
» Views: 43,921
ForexMart broker (news, b...
Forum: Forex Brokers
Last Post: aqib.fxmart
9 hours ago
» Replies: 95
» Views: 3,231
InstaForex - instaforex.c...
Forum: Forex Brokers
Last Post: azam575
10 hours ago
» Replies: 1,827
» Views: 72,067
FBS - https://fbsmy.com/
Forum: Forex Brokers
Last Post: syazam06
11 hours ago
» Replies: 1,194
» Views: 66,986
South East Asia Skylines
Forum: Coffee Talk
Last Post: effieoj18
Yesterday, 08:21 PM
» Replies: 9
» Views: 2,043
FirewoodFX - Daily Market...
Forum: Forex News
Last Post: arianfx
Yesterday, 07:06 PM
» Replies: 291
» Views: 18,069

 
  Berbaloikah Menghentam Cara Begitu ??
Posted by: AVB - 04-23-2012, 10:58 PM - Forum: Political Talk - No Replies

Baru-baru ni banyak NGO2 baru yg ditubuhkan dengan tujuan untuk menghentam orang yang bernama Anwar Ibrahim. Soalannya disini, adakah ianya akan memberi faedah pada orang UMNO itu sendiri..

Rakyat hari-hari bukak tv3 tgk berita hentam pembangkang.. Apa benda ni.. Dah takde isu berita lain ke yang boleh tayang kat berita tu..

Tidak hairan lah kalau ada yang boikot.. Kerana takde berita lain yg cerita pasal negara..

Banyak isu-isu penting yang boleh rakyat tgk kat berita utama.. Ini tidak. Setengah jam isu serang pembangkang.. Dunia-dunia..

Bila rakyat dah bosan nanti senjata paling kuat ni lah yang akan makan diri balik..

Korang rasa camna..

Print this item

  Bola Mangsa Tsunami Jepun Ditemui Di Alaska
Posted by: Shinichi Maki - 04-23-2012, 02:51 PM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

TOKYO – Mujurlah Misaki Murakami menulis namanya di atas bola sepak. Bola yang hilang ketika tsunami Jepun tahun lalu itu ditemui di pulau terpencil Alaska di seberang Lautan Pasifik.

Agensi berita Kyodo berkata, remaja berusia 16 tahun yang berasal dari daerah Rikuzentakata yang terjejas teruk akibat bencana itu, terkejut dan bersyukur kerana bola sepaknya ditemui.

Murakami menulis namanya di atas bola sepak itu.

Pegawai Pentadbiran Atmosfera dan Perairan Kebangsaan berkata, bola berkenaan adalah antara objek pertama daripada sisa tsunami Jepun selepas tragedi 11 Mac 2010.

David Baxter yang menemui bola sepak itu di Pulau Middleton, berkata isterinya yang berbangsa Jepun, Yumi, menghubungi Murakami menerusi telefon.

Pasangan itu bercadang untuk menghantar semula bola sepak itu kepada remaja terbabit tidak lama lagi. – AP

[Image: Bola.jpg]

Print this item

  Ahmad Dhani Mengaku TIDAK TAHU Siapa Penyanyi Asal Lagu Goyang Inul
Posted by: Shinichi Maki - 04-23-2012, 02:49 PM - Forum: Gossips, Celebrities, Glamorous - No Replies

KUALA LUMPUR – Penyanyi dan pemain gitar kumpulan Dewa 19, Ahmad Dhani yang juga salah seorang pembimbing dalam program realiti TV Mania mengakui dia tidak mengenali penyanyi asal lagu berjudul Goyang Inul sewaktu siaran langsung pertandingan itu yang disiarkan secara langsung menerusi saluran Astro Ria di sini malam kelmarin.

Ahmad Dhani mengeluarkan kenyataannya itu dia sewaktu diminta komennya oleh pengacara Aznil Haji Nawawi sejurus selepas peserta di bawah bimbingan M. Nasir iaitu Stacy menyanyikan lagu Goyang Inul yang merupakan antara lagu paling popular yang dipopularkan oleh Inul Daratista yang juga berasal dari negara yang sama dengannya.

“Saya tidak tahu lagu Goyang Inul itu dipopularkan oleh Inul Daratista. Ini kerana, lagu itu memang popular di Indonesia tetapi ramai penyanyi yang menyanyikan lagu itu. Malah, dalam banyak pertandingan irama dangdut ia juga dibawakan oleh ramai peserta menyebabkan saya tidak tahu penyanyi asal lagu itu adalah Inul Daratista,” komennya ringkas.

Dia yang membimbing Hafiz, Akim, Estranged, Atilia dan Aril pada pertandingan yang menawarkan hadiah wang tunai RM500,000 untuk juaranya itu mengulas kenyataannya itu pada sidang akhbar selepas berakhirnya konsert minggu keenam Mania yang turut dihadiri semua peserta pertandingan yang julung kalinya dianjurkan oleh Astro Ria.

Pada pertandingan yang menggunakan 100 peratus khidmat pesanan ringkas itu, dua peserta di bawah bimbingan Ahmad Dhani iaitu Akim dan Atili telah tersingkir kerana mendapat undian SMS paling rendah berbanding 11 lagi peserta lain di mana ia membabitkan anak-anak buah di bawah bimbingan dua lagi pembimbing Mania iaitu Datuk M. Nasir dan Aubrey Suwito. – mynewshub.my

Print this item

  Reign of Assassins [The best China Movie after 14 Blades]
Posted by: Mohamad Fadzli - 04-23-2012, 02:33 PM - Forum: Music, Movies, And TV Series - Replies (2)

[Image: 220px-Reign-of-Assassins.jpg]



Haloo, mari semua tengok Movie ni,,memang best gila, Boleh bagi bintang Penuh kt Movie ni ..:)

Saper nak tgok, jgn baca sinopsis lg, nnti jadi x best, tgok n layan je baru ade suspen.

tgok youtube



Print this item

  Penyokong Terengganu berang
Posted by: AVB - 04-23-2012, 07:56 AM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

[Image: ne_01.1.jpg]

KUALA TERENGGANU – Peminat bola sepak Terengganu bertindak luar kawalan selepas berang dengan kekalahan pasukan negeri itu yang tewas 1-2 kepada Sime Darby dalam pertemuan separuh akhir pertama Piala FA di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini, kelmarin.

Lebih daripada 500 peminat berkumpul sepanjang laluan keluar dari kawasan stadium berkenaan dengan mengangkat kain rentang serta poster yang meminta Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Che Mat Jusoh dan ketua jurulatih, Mat Zan Mat Aris meletak jawatan.

Mereka bukan setakat membuat kecoh di pekarangan stadium sebaik sahaja perlawanan tamat malam kelmarin, malah kira-kira 100 penyokong bertindak lebih agresif dengan membuat kecoh di hadapan rumah Che Mat.

Tindakan itu adalah kemuncak bantahan yang dibuat penyokong di luar Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah setelah skuad Penyu itu tumbang kepada pasukan berstatus kelab, Sime Darby.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 11.30 malam apabila penyokong beramai-ramai pergi ke rumah Che Mat yang terletak di Kampung Panji Alam dekat sini dengan membuat bising mendesak Che Mat meletak jawatan selain menekan loceng rumah, menggoncang pintu pagar dan membaling batu.

Tiada kecederaan berlaku, namun, kejadian menyebabkan bahagian bumbung di bahagian rumah tersebut mengalami sedikit kerosakan dalam kekecohan yang berlaku selama beberapa minit itu.

Print this item

  Garu punggung dedah rahsia
Posted by: AVB - 04-23-2012, 07:49 AM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

CAMERON HIGHLANDS: Sikap aneh seorang penganggur yang asyik menggaru punggung dipercayai kerana tidak tahan gatal membongkar rahsia apabila dia sebenarnya menyembunyikan 8.90 gram heroin dalam duburnya, petang kelmarin.

Ketika ditahan pada jam 3.30 petang di depan sebuah kedai gunting di Tanah Rata, di sini, lelaki berusia lingkungan 30-an itu kelihatan berada dalam keadaan mencurigakan sebelum diperiksa sepasukan anggota polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD).


Ketua Polis Daerah Cameron Highlands, Deputi Superintendan Wan Mohd Zahari Wan Busu, berkata sebelum itu, polis memeriksa seluruh tubuh penganggur terbabit, namun tidak menemui sebarang objek mencurigakan.

Menurutnya, penganggur terbabit kemudian dibawa ke Balai Polis Cameron Highlands untuk disoal siasat bagi mengetahui lokasi sebenar dia menyembunyikan dadah.


Katanya, ketika didesak supaya mengaku penganggur terbabit tidak berdiri dengan betul apabila asyik menggaru punggung selain menggeliat sebelum mengakui menyembunyikan sepeket heroin dalam duburnya.


“Bagaimanapun, polis kemudian memaksa lelaki terbabit mengeluarkannya sebelum mengesahkan terdapat satu peket plastik lut sinar yang mengandungi serbuk heroin seberat 8.90 gram,” katanya.

Katanya, penganggur terbabit kini ditahan reman selama empat hari di lokap IPD bagi membantu siasatan berhubung kejadian berkenaan mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Print this item

  Ragu wang gaji
Posted by: Wonderweiss - 04-23-2012, 01:40 AM - Forum: Religious Talk - Replies (2)

SAYA berumur 25 tahun dan bekerja di sebuah hotel terkemuka di Melaka. Saya ragu-ragu adakah gaji saya terima halal kerana hotel ada menyediakan minuman keras kepada pelanggan bukan Islam.

Bagaimanapun, saya tidak pernah terbabit langsung dengan penyediaan arak di sini. Apakah pendapat Dr kerana wang gaji yang saya terima ini turut diberikan kepada ibu bapa.

IZHAN,
Melaka


GAJI yang anda terima itu tetap halal untuk digunakan serta boleh diberikan kepada ibu bapa serta menanggung perbelanjaan keluarga.


Bagaimanapun, memandangkan arak haram di sisi Islam, minuman arak hanya dibenarkan kepada bukan Islam.

Kaunter jualan perlu dipantau supaya orang Islam tidak dibenarkan membeli jauh sekali meminumnya. Pihak pengurusan hotel perlu sedaya upaya memastikan orang Islam tidak mengambil minuman keras itu.

Contohnya, pihak hotel jangan meletak minuman keras di dalam peti sejuk
di bilik penginapan.

Print this item

  Elak nama anak surah al-Quran
Posted by: Wonderweiss - 04-23-2012, 01:39 AM - Forum: Religious Talk - No Replies

SAYA ingin menamakan anak saya mengikut nama dalam surah al-Quran contoh­nya seperti An-Nur, An-Nisa’ dan An-Najmi. Adakah ia sama seperti menamakan anak dengan 99 Nama Allah seperti Karim dan Latif?

Apakah hukumnya berbuat demikian kerana saya ada membaca yang nama itu mempunyai maksud yang baik.

NADIAH,
Selangor


ANAK adalah kurniaan Allah kepada setiap pasangan yang menjadi pe­nyambung zuriat mereka di dunia ini. Islam menyuruh ibu bapa menamakan anak dengan nama yang baik.

Nama yang dipilih turut mempengaruhi peribadi anak. Antara nama yang baik ialah nama nabi dan rasul dan orang salih. Begitu juga dengan nama Allah dengan ditambah pada pangkalnya ‘Abd bermaksud ‘hamba’ seperti Abdullah (Hamba Allah).

Memilih nama daripada surah tertentu di dalam al-Quran diharuskan seperti nama nabi termasuk Yunus, Yusuf, Ibrahim dan Luqman manakala bagi perempuan seperti nama Maryam.

Bagaimanapun, penggunaan ‘al-’ pada permulaan nama seperti ‘al-Nur’ atau ‘al-Rahman’ seperti nama surah dalam al-Quran wajar dielak kerana ia adalah nama khusus dan ada juga terkandung nama Allah.

Nama seperti al-Nisa’ boleh digunakan seperti Khairunnisa’ atau Nisa’.

Print this item

  Mangsa dera Mohd Danish Aiman kini stabil setelah jalani pembedahan
Posted by: Wonderweiss - 04-23-2012, 01:23 AM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (1)

KUALA TERENGGANU: Kanak-kanak malang yang dipercayai mangsa penderaan teman lelaki ibunya selamat menjalani pembedahan bagi membuang pendarahan pada otak mangsa petang semalam.

Mohd Danish Aiman Abdullah, tiga tahun kini dilaporkan stabil dan masih dirawat di Unit Rawatan Rapi Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP K. Manoharan berkata pihaknya masih giat mengesan suspek berumur 31 tahun yang merupakan teman lelaki ibunya yang berasal dari Kampung Tualang, Manir, di sini.

Pihaknya percaya suspek yang tidak bekerja itu telah menghilangkan diri dan bersembunyi setelah mengetahui pihak polis sedang memburunya.


"Setakat ini kita telah menjalankan siasatan dan turut mengambil keterangan ke atas beberapa orang termasuk ibu mangsa berumur 22 tahun namun belum menemui petunjuk di mana suspek bersembunyi," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Beliau turut meminta orang ramai yang mengenali dan mempunyai maklumat berkaitan suspek yang bernama Azhar Jusoh, dapat menghubungi mana-mana balai polis berhampiran.

Kanak-kanak itu koma setelah dipercayai didera dengan ditampar oleh teman lelaki ibunya dalam kejadian kira-kira pukul 9 malam kelmarin.

Kejadian dipercayai berlaku akibat perselisihan faham di antara ibu mangsa dengan lelaki berkenaan di rumah milik keluarga suspek.

Kes disiasat di bawah Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001. - BERNAMA

Print this item

  Pelajar perempuan Upsi maut terjun bangunan
Posted by: AVB - 04-22-2012, 01:47 AM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (2)

[Image: image.jpg]

Tekanan perasaan dipercayai menjadi punca seorang pelajar perempuan tahun tiga Fakulti Pendidikan Awal Kanak-Kanak, Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) terjun dari tingkat empat bangunan E-Learning kampus universiti itu di sini, petang semalam.

Menurut sumber, pelajar berusia 23 tahun dan bakal menamatkan pengajiannya dalam dua semester itu, dipercayai telah mencederakan dirinya sebelum nekad terjun bangunan.

"Terdapat kesan darah pada dinding koridor di tingkat empat bangunan di mana pelajar terbabit dipercayai terjun.

"Kesan itu menunjukkan pelajar ini telah cedera dan nekad terjun bangunan," katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Menurutnya, kejadian itu berlaku kira-kira jam 5.30 petang ketika kebanyakan pelajar tamat kuliah tambahan.

Kata sumber itu lagi, mangsa mati akibat kecederaan parah di kepala dan patah kaki.

Ketika kejadian, katanya, mangsa berpakaian muslimah, berseluar trek dan bertudung.

"Menurut rakan-rakannya, sebelum ini pelajar yang berasal dari Johor Bharu itu dilihat murung dan sering bercakap sendirian dan berkemungkinan menghadapi tekanan," katanya.

Sinar Harian cuba menjejaki rakannya, namun masih gagal kerana mangsa berkemungkinan tidak tinggal di kolej kediaman tetapi tinggal di kediaman luar kampus.

Dalam pada itu, seorang pembaca Sinar Harian Online dalam mesej Facebook menulis bahawa "seorang mahasiswi Upsi semester empat, minor Bahasa Arab terbunuh setelah terjatuh dari Bangunan E-Learning sekitar jam 5.30 - 6.00 petang tadi."

"Kami diberitahu dari tingkat empat dan identiti mangsa juga telah dikenal pasti dan akan disiarkan sebaik sahaja disahkan," kata pengunjung itu.

http://www.sinarharian.com.my/semasa/pel...an-1.41919

Print this item