Portal Komuniti Informasi Malaysia Terkini
BTCClicks.com Banner
Hello There, Guest! Register Login with Facebook

Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.

Username
  

Password
  





Search Forums

(Advanced Search)

Online Users
There are currently 35 online users.
» 1 Member(s) | 34 Guest(s)
Albert john

Latest Threads
my selected sights!
Forum: Travel And Tours
Last Post: Albert john
1 minute ago
» Replies: 0
» Views: 2
The Hershey tours
Forum: Travel And Tours
Last Post: Albert john
9 minutes ago
» Replies: 0
» Views: 3
Top Waterfall in South Am...
Forum: Travel And Tours
Last Post: Albert john
11 minutes ago
» Replies: 1
» Views: 22
Is it the best?
Forum: Travel And Tours
Last Post: Albert john
17 minutes ago
» Replies: 1
» Views: 16
Welcome Mike Denton
Forum: Portalkini New Members
Last Post: Albert john
23 minutes ago
» Replies: 2
» Views: 441
Welcome shazman30
Forum: Portalkini New Members
Last Post: Albert john
24 minutes ago
» Replies: 2
» Views: 512
FXTM ( ForexTime ) - www....
Forum: Forex Brokers
Last Post: FXTM ForexTime
1 hour ago
» Replies: 145
» Views: 9,649

 
  Rock Kapak
Posted by: Wonderweiss - 04-06-2012, 05:41 PM - Forum: Music, Movies, And TV Series - Replies (1)

Sapa kat sini layan lagu2 rock kapak.. Winking

Print this item

  Sejuta hijab sokong Shaima
Posted by: gamemaster - 04-06-2012, 03:22 PM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

[Image: pix_middle]

LOS ANGELES: Jean Younis tidak akan memakai topi Easter di gereja Ahad ini. Sebaliknya pengurus pejabat di Gereja Adventist Lembah Bonita di bandar raya National di California itu akan mengenakan tudung wanita Muslim untuk menyokong keluarga dan teman Shaima Alawadi, imigran Iraq serta ibu lima anak yang mati pada 24 Mac lalu, tiga hari selepas dibelasah di kediamannya di El Cajon, California.

“Saya jangka akan mendapat reaksi, tetapi memang itu tujuan saya. Ia perlu dibincangkan,” kata Jean, 59, yang meramalkan kebanyakan anggota gereja akan menyokong atau menghormati tindakannya.

Dia adalah antara ramai wanita bukan Islam yang memuat naik gambar mereka memakai tudung pada “Satu Juta Hijab untuk Shaima Alawadi”, laman Facebook yang baru direka dan mempunyai hampir 10,000 pengikut Isnin lalu dan ratusan foto.

Pengikut lain yang menghantar mesej di laman itu mengenalkan diri mereka sebagai penganut Katolik, Quaker, Mennonite, Yahudi, Pagan dan ateis.


Shaima, 32, melarikan diri dari Iraq pada 1993 dan menetap di Dearbon, Michigan sebelum berpindah ke California di mana dia dan suaminya bekerja untuk tentera AS menawarkan latihan kebudayaan.


Penyokongnya bimbang kerana sentimen anti-Muslim di AS, pembunuhan Shaima yang dipercayai ramai berpunca daripada kebencingan terhadap wanita Islam bertudung, tidak akan dihiraukan. - DM

Print this item

  Tok Ayah ijab kabul tepi jalan
Posted by: gamemaster - 04-06-2012, 03:20 PM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

IPOH: Di tepi jalan pun boleh asalkan bayar. Khidmat jurunikah palsu ini bergiat aktif di Perak dan beberapa negeri lain untuk pasangan yang tidak mendapat restu ibu bapa atau suami yang ingin berpoligami tanpa kebenaran isteri.

Sindiket nikah palsu itu yang didalangi warga tempatan menawarkan khidmat berkenaan dengan bayaran RM2,000 hingga RM5,000 dan mengambil masa kurang 10 minit untuk proses pernikahan sebelum pasangan diberi sijil nikah.

Sumber Jabatan Agama Islam Perak (Jaip) berkata, khidmat jurunikah palsu itu dipercayai diiklankan sindiket melalui Internet menggunakan laman sosial dan iklan di kaki lima selain disebarkan individu yang pernah menggunakan perkhidmatannya.

Menurutnya, sindiket dikenali ‘nikah 10 minit’ itu didalangi seorang lelaki tempatan digelar ‘Tok Ayah’ berusia 50-an yang berperanan sebagai jurunikah.


“Tok Ayah dibantu beberapa individu lain dikesan menawarkan khidmat nikah itu bergerak dari satu lokasi ke lokasi. Malah, mengadakan majlis nikah itu di sebarang lokasi, termasuk di tepi jalan.


“Pelanggan diberikan taklimat seringkas mungkin sebelum ijab kabul dilakukan. Setakat ini, maklumat mendapati Tok Ayah yang berasal dari Kedah, aktif menjalankan kegiatan itu walaupun menyedari menyalahi undang-undang,” katanya.

[Image: pix_middle]

Print this item

Thumbs Up Malaysia negara ke-51 paling gembira di dunia: Laporan PBB
Posted by: gamemaster - 04-06-2012, 03:18 PM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (2)

NEW YORK: Malaysia diiktiraf sebagai negara ke-51 paling gembira di dunia berdasarkan kaji selidik terbaru oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Status Malaysia yang mana penduduknya hidup paling bahagia dan gembira di dunia terkandung dalam 'Laporan Kebahagiaan Sedunia' yang dikeluarkan di ibu pejabat PBB di New York baru-baru ini.

Laporan tersebut, yang dikumpul bagi Persidangan PBB Mengenai Kebahagiaan di New York Isnin lalu adalah berdasarkan maklum balas kaji seldik dari tahun 2005 hingga pertengahan 2011 bagi mengukur tahap kebahagiaan 156 negara.

Kaji selidik itu dibuat berdasarkan beberapa penunjuk antaranya kemakmuran kebendaan, kecenderungan umum seseorang dan tahap kepuasan dengan aspirasi asas masing-masing.


Bagaimanapun, Malaysia menduduki ranking kedua di Asia Tenggara di belakang Singapura yang muncul sebagai negara paling gembira di rantau itu.


Mengikut senarai dunia itu, Singapura menghuni tangga ke-33, Thailand (52), Myanmar (72) dan Indonesia di ranking ke-83.

Negara maju Scandinavia seperti Denmark, Finland dan Norway menduduki tiga tempat teratas dalam senarai tersebut yang mencadangkan penduduk negara kaya cenderung untuk lebih bahagia walaupun kekayaan tidak menjadi faktor penentu untuk mengukur tahap kebahagiaan.

"Kebebasan politik, rantaian sosial yang mantap dan ketiadaan amalan rasuah adalah faktor bersama yang lebih penting daripada pendapatan dalam mengukur perbezaan kesejahteraan," menurut laporan itu.

Pada tahap individu pula, kesihatan mental dan fizikal yang baik, tempat seseorang untuk bergantung, jaminan pekerjaan dan keluarga yang stabil merupakan faktor penting, kata laporan itu.

Amerika Syarikat, negara paling kaya di dunia, menduduki ranking ke-11, Jepun di tempat ke-44, China di tempat ke-111 di belakang Iran (84) dan Syria di tempat ke-106.

Negara yang paling tidak bahagia ialah Togo, negara Afrika Barat. - BERNAMA

Print this item

  Players 2012 [Best Hindi Movie]
Posted by: Mohamad Fadzli - 04-06-2012, 02:56 PM - Forum: Music, Movies, And TV Series - Replies (11)

[Image: 220px-Players_Official.jpg]






Jom layan Hindustan, Filem Hindi ni menang best kalau korang nak layan..

Mengisahkan seorang hero (Abishek bachan), yang Planning utk buat Rompakan GOld Terbesar, (kalau berjaya rompakan tu, 7 keturunan makan x habis):)

Sebelum si hero ni buat rompakan, dah ada kawan seguru kpd hero planning buat rompakan seorang diri tapi gagal, sebab dibunuh oleh mafia Russia, mafia Russia pon tgh aim jugak Gold tu.

So, si hero trpaksa jumpa tok guru dorang (dalam penjara) , si Tok guru pesan klau nk wat rompakan besar cmtu x ble sorang2, kna cari yang terbaik diantara terbaik, mereka adalah the best "Players" , Tp tok guru da brtaubat dari rompakan, So, tok guru hnya Planning je siapa yg layak jadi Players,

Kisah semakin menarik apabila melihat kepakaran seorang demi seorang geng2 Players ni, ada Hackers, ada Magician, pakar bom n lain2 lagi,

Tapi serious cakap cerita ni memang layan, teknik mencuri menggunakan paparan video n macam2 lagi,


Tapi rupanya dlm kesemua Players ni ade yang "Belot" , tamak nak sorang2 je harta, saya x nak bagitahu kt sini siapa yang belot, korang tgok sendiri, Filem ini adalah Planning di dalam Planning,,Winking haha,

Ada sedikit unsur kelakar, sedih, Rate untuk Filem ni saya bagi 9/10 :)


Link boleh dapat di Youtube, search je Players 2012 Hindi Movie English Subtitle..


nak mklumat wikipedia tgok sini

Print this item

  Cabutan Bertuah Di Family Store
Posted by: Shinichi Maki - 04-06-2012, 02:58 AM - Forum: Sharing/Info - Replies (1)

[Image: logo-fs.jpg]

Beli barang RM 100 ke atas dan dapatkan kupon untuk cabutan bertuah.. Winking

Ni bulan 4 punya cabutan

Print this item

  Afandi pangku tugas Presiden KAFA
Posted by: Shinichi Maki - 04-06-2012, 02:48 AM - Forum: Current Issues And Global News - No Replies

TIMBALAN Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Datuk Afandi Hamzah (gambar) dilantik sebagai pemangku Presiden KAFA berkuat kuasa serta-merta selepas Tan Sri Annuar Musa digantung selama dua tahun enam bulan daripada sebarang aktiviti bola sepak pada peringkat nasional dan negeri.

Setiausaha Agung KAFA, Azman Ibrahim berkata, satu mesyuarat telah diadakan petang semalam dan Ahli Majlis KAFA sebulat suara memilih Afandi yang juga Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk mene- rajui persatuan tersebut.

Menurutnya, pemilihan tersebut dibuat berdasarkan struktur dan hierarki yang mana Afandi merupakan orang No. 2 dalam KAFA selepas Annuar.

Selain itu kata beliau, Afandi di- lihat sebagai individu yang mampu meneruskan kesinambungan kecemerlangan bola sepak Kelantan.

“Secara dasarnya, Datuk Afandi akan memangku jawatan berkenaan sehingga proses pemilihan (Ahli Majlis KAFA yang baharu) diadakan pada 2013.

“Beliau (Afandi) akan memangku tugas sebagai Presiden KAFA dan sebarang keputusan mengenai isu tertentu akan dibuat oleh Majlis Mesyuarat KAFA,” kata Azman kepada Kosmo! semalam.

Tambahnya, hukuman yang dijatuhkan ke atas Annuar menyebabkan KAFA dan seluruh peminat bola sepak Kelantan kehi- langan seorang individu yang amat besar sumbangannya dalam usaha memajukan bola sepak di Kelantan.

Katanya, Annuar yang juga Timbalan Presiden FAM merupakan individu yang begitu berkaliber dan memberikan sepenuh jiwa raga dalam memastikan bola sepak Kelantan berada pada tahap yang ada kini.

“Apa yang berlaku ini amat mendukacitakan tetapi kita menerima segala takdir. Saya benar- benar berharap agar pasukan Kelantan mampu mengekalkan prestasi.

“Perkara yang berlaku ini seha- rusnya dijadikan semangat untuk kita terus maju dan kepada para penyokong The Red Warriors, kami mengharapkan sokongan penuh daripada anda semua,” ujarnya.

Media tempatan semalam mela- porkan, Annuar digantung selama dua tahun enam bulan oleh Jawa- tankuasa Tatatertib FAM atas tindakannya mengkritik prestasi pasukan bola sepak kebangsaan menerusi media.

Dalam pada itu, Annuar mene- rusi laman sosial Facebook milik- nya dipetik sebagai berkata: “Mereka boleh ambil semua pangkat saya tetapi mereka tidak boleh ambil maruah saya.

“Mereka boleh gantung atau haramkan saya daripada bola sepak mereka tetapi saya haramkan diri saya daripada berhenti aktif memajukan bola sepak Malaysia.

“Tindakan FAM memberikan semangat baharu kepada saya. Selebihnya saya serahkan kepada masyarakat dan peminat untuk menilai.”

Print this item

Thumbs Down Dicekup asmara dalam kereta
Posted by: Shinichi Maki - 04-06-2012, 02:30 AM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (3)

KOTA BHARU- “Tolong lepaskan kami encik, hanya kali ini sahaja, tolong lah...kami janji lain kali tidak akan buat lagi perkara ini.”

Itulah rayuan yang hampir menitiskan air mata dua wanita selepas ditahan pegawai penguat kuasa dalam Operasi Cegah Maksiat kira-kira jam 2 pagi semalam di Jalan Sri Cemerlang.

Dalam serbuan di sebuah hotel bajet itu, salah seorang daripada dua wanita juga penuntut kolej kejururawatan, ditahan bersama pasangan disyaki melakukan perbuatan sumbang di dalam kereta yang diletakkan di tepi bangunan berkenaan.

Malangnya keseronokan wanita berasal dari Besut berusia 20-an yang asyik berasmara bersama teman lelakinya itu dapat dihidu pegawai penguat kuasa walaupun ketika itu enjin kereta dimatikan.

Ketika pegawai penguat kuasa membuka pintu kenderaan itu didapati baju lelaki berumur 20-an yang bekerja sebagai kontraktor tersebut terbuka serta berada dalam keadaan berpeluh dengan alasannya kepanasan dan kelihatan menggelabah.

Di tempat sama, tiga remaja lelaki juga kenalan penuntut kolej terbabit turut disoal siasat berikutan penemuan beg tangan wanita di dalam bilik tersebut yang difahamkan ditinggalkan oleh rakannya setelah mengetahui kehadiran pihak berkuasa selepas menerima khidmat pesanan ringkas daripada seseorang.

Wanita terbabit yang kedua-duanya memakai baju ketat dan tidak bertudung dengan rambutnya diwarnakan memberi alasan dia baru sahaja sampai di hotel tersebut kerana pintu pagar asrama sudah ditutup, lagipun pengawal keselamatan enggan membenarkan mereka masuk.

Pasangan yang ditahan di dalam kereta tersebut diarahkan hadir ke Mahkamah Syariah untuk tindakan lanjut dan kedua-dua wanita itu dihantar semula ke asrama mereka selepas operasi tamat.

Sebelum itu, sebuah pusat karaoke di Jalan Padang Tembak yang dipenuhi pengunjung, juga turut diserbu dan dikenakan kompaun serta denda termasuk merampas kelengkapannya bernilai kira-kira RM2,000.

Operasi yang diketuai Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) turut melibatkan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan dan polis disertai kira-kira 26 anggota.

Sementara itu, Ketua Pengarah Penguat kuasa MPKB-BRI, Ramly Che Hussin berkata, operasi pencegahan maksiat akan dijalankan setiap masa supaya perkara yang bertentangan dengan tuntutan agama boleh dicegah.

Print this item

Thumbs Down Ketua Ajaran Ahmad 100 mahu 13 isteri
Posted by: Shinichi Maki - 04-06-2012, 02:28 AM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (2)

[Image: image.jpg]

SHAH ALAM - Wajah muda, penampilan menarik, malah petah berkata-kata.

Itu daya penarik dimiliki Ahmad, lelaki didakwa penggerak utama sebuah ajaran diragui hala tujunya dikenali Ajaran Ahmad 100.

Kelebihan dimiliki itu diguna sepenuhnya Ahmad untuk mempopularkan ajarannya yang berpusat di sebuah kediaman di Wangsa Maju, Kuala Lumpur menerusi gerak kerja merekrut pengikut seluruh negara menerusi konsep ceramah berunsur agama dengan dilazatkan dengan kata-kata manis berunsur nasihat.

Bergerak secara sulit menerusi beberapa siri pertemuan rahsia di kediaman terbabit bagi mengelak dihidu pihak berkuasa, misi Ahmad selaku penggerak utama ajaran tersebut ialah mahu melahirkan 25 pengikut yang beriman selain bernafsu menikahi 13 wanita.

Pelik dan meragukan! Malah, menerusi siasatan Sinar Harian berdasarkan maklumat diterima, Ajaran Ahmad 100 banyak mengetengahkan kelicikan dan kehebatan Ahmad bermain kata-kata. Dalam erti kata lain, ‘ayat power’ Ahmad ini berjaya mempengaruhi ramai pengikut hingga ada sanggup menggadaikan isteri semata-mata mahu menjadi pengikut taat dan diberkati.

Berdasarkan pengakuan beberapa bekas pengikut kepada Sinar Harian, mereka sanggup menyerahkan isteri masing-masing sebagai pemuas nafsu Ahmad menerusi perkahwinan batin selepas terpengaruh janji kurniaan keberkatan hidup di dunia dan akhirat.

“Kami jahil agama, kami terpesona dengan ‘kejujuran’ Ahmad 100, tetapi akhirnya kami terpedaya, isteri kami jadi mangsa nafsunya.” Itulah antara luahan kekesalan bekas pengikut termasuk salah seorangnya mengalirkan air mata sedih berbaur kesal dalam satu pertemuan dengan Sinar Harian, baru-baru ini.

Pada pertemuan itu juga, bekas pengikut Ahmad 100 ini juga mendedahkan, isteri masing-masing diserahkan kepada Ahmad untuk dikahwini secara batin dan sekiranya isteri mereka gagal memikat dan menaikkan nafsu syahwatnya, Ahmad akan menceraikannya dan dibuang daripada kumpulan dengan alasan dia tidak layak menjadi pengikutnya.

Paling tidak masuk akal, Ahmad ini juga didakwa mengelirukan pengikutnya apabila mengakui diri sebagai Imam Mahdi yang mempunyai mukjizat boleh bertemu Malaikat, ALLAH serta mendakwa dia adalah pemimpin alam jin menerusi wahyu diturunkan kepadanya.


Rumah tangga hancur lebur

Salah seorang daripada bekas pengikutnya yang dikenali sebagai Abu (bukan nama sebenar), 37, yang kini terpaksa menerima hakikat rumah tangganya musnah gara-gara ajaran sesat itu.

Abu berkata, pada awalnya dia tertarik menyertai kumpulan itu selepas kagum dengan cara Ahmad yang menasihatinya supaya menjadi orang diredai dan dikasihi ALLAH SWT.

“Kami bertemu di sebuah restoran pada mulanya mahu membincangkan bab pengurusan kewangan dan kemudian bertukar ke topik hukum merokok menyebabkan saya yakin dengannya kerana setiap kata-katanya berlandaskan al-Quran malah dia anggap diri saya kafir dan memerlukan bimbingan dan perlu menempuh ujian untuk menjadi seorang yang beriman,” katanya.

Menurutnya, Ahmad yang ketika itu sudah mempunyai dua isteri memberitahu, isteri Abu, Zawiyah, 35, seorang yang baik dan perlu berkahwin dengannya untuk mendapat keberkatan.

“Bermula pada saat itu, saya dan isteri mula dipisahkan secara perlahan-lahan dan licik serta isteri saya tinggal sebilik dengan Ahmad tahun lalu.

“Bagi Ahmad, tidur sebilik dengan isteri saya adalah halal kerana ia adalah satu cara untuk menguji ketaatan dirinya kepada Tuhan dan keadaan itu berlarutan selama setahun sebelum isteri meminta cerai kerana tidak boleh meninggalkan Ahmad,” katanya.

Abu berkata, sebelum berpindah ke Kuala Lumpur, isterinya sering berulang-alik dari rumahnya di Kedah ke Kuala Lumpur untuk menemui Ahmad dengan menggunakan alasan­ belajar agama.

“Keadaan bertambah sukar apabila isteri berubah dan menganggap Ahmad adalah segalanya dan sanggup meninggalkan saya dan ibu bapanya semata-mata kerana lelaki itu,” katanya.

Dia mula menyedari bahawa ajaran­ Ahmad terpesong, namun gagal berbuat apa-apa kerana setiap pergerakan isterinya dipantau pengikut setia Ahmad.

Lebih memeritkan lagi, Ahmad turut memaksa isterinya menggugurkan kandungan yang berusia 10 minggu dan menetapkan dalil bahawa dirinya tidak boleh memiliki zuriat.

Abu berkata, dia turut dituduh membakar dua kereta milik Ahmad gara-gara cuba membawa Zawiyah pulang ke pangkuannya.

Tidak berpuas hati dengan apa yang berlaku, dua laporan dibuat kepada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan pada Februari lalu.

Print this item

  Dekan Tersilap Kahwin Dengan Wanita Tiruan
Posted by: Wonderweiss - 04-06-2012, 02:23 AM - Forum: Current Issues And Global News - Replies (5)

[Image: big.jpg]

:shy:

Print this item